Helgen och lite info om min skola

Heeej barn och vuxna! Nu skriver jag igen, känner mig lite stolt för jag bättrat mig med skrivandet! :)

Helgen var helt awesome!!! vi var 12 personer och vi hade det riktigt mysigt!! och jag har förälskat mig i att köra waverunner, typ en jetski! och jag har kört massor i helgen, och även ramlat av ett antal gånger! haha, och nej, jag skadade mig inte, har endast ett blåmärke på ena benet men inte mer än så, så oroa dig inte mor! ;) vi badade, var ute med båten, såg film, bakade, färgade tröjor och bara hade det trevligt! och jag kan lugnt säga att the lakehouse är mitt favoritställe i Missouri! Det är där jag trivs bäst.


The Waverunner.


I promised Rodger that he would be in my blog, so here he is in my wonderful glasses, haha.

Och jag absolut ÄLSKAR min värdfamilj! I början var det svårt att försöka komma in i familjen, för att de inte är, just det..min familj! men nu känns det bättre och det känns verkligen som jag kommer ha ett fantastiskt år med dem. 
Skolan har jag inte exakt samma tankar om, jag trivs inte jätte bra där än och det är känns tungt varje morgon man ska gå upp. Att det är ett annat system är det inte ett snack om! Det är så annorlunda,  
 Jag kan beskriva min skoldag:

05.30-05.45 går jag upp
05.50-06.15 äter jag frukost och fixar mitt te jag har med mig till skolan
06.15-06.40 sminkar jag mig och ser till att jag har allt med mig
06.40-06.50 väntar på bussen
06.50-07.10 åker till skolan i den välkända gula bussen
07.10-07.25 träffar min vän anuschka och går till första lektionen

Block 1- Intro Theater
Block 2- Aeorobics
Block 3- Inter. Design
Block 4- English 3
Block 5- Art              
Block 6- Intro Media 
Block 7- American History

Skolan slutar varje dag kl. 14.42
och rasterna är mellan 7 till 4 min för att ta sig till klassrummen, 7 om man måste byta byggnad och 4 om man bara ska byta klassrum. och lunchen, håll i er nu, 22 minuter lång! om min förra mentor Elisabeth visste det hade hon skällt ut hela skolan, haha! men jaa, det är så mina skoldagar ser ut, varje dag! och jag kan säga att mina favorit lektioner är utan tvekan Intro Theater, Aerobics och American History. 
Jag hoppas att det kommer att bli bättre i skolan framöver. Imorgon har jag set construction efter skolan inför höstens pjäs, och förhoppningsvis blir det bra då. Ni får hålla tummarna för mig.

Nej men nu ska jag börja plugga, så vi ses snart igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0