Tjosan

Den här veckan har gått fort,
I fredags var det pepp-rally och vi alla utbytesstudenter fick gå ner och presentera oss inför skolan. först var jag lite nervös men det blev senare bra, för det var ju inte så farligt! vi fick vars en tröja oxå, så nu har jag 2 Ray-Pec tröjor, inte helt fel det inte! senare på kvällen åkte jag och Anuschka och såg på vårt homecoming game, hela läktarna på våran sida var fyllda medans det på andra sidan hade några enstaka människor. Med all den peppen så vann självfallet även Ray-Pec! yay!! första matchen som vi vann, och vi vann den med 36- 0 har jag för mig! inte helt fel det inte!

På lördagen var jag, Lisa och Haley och köpte min homecomingdress, haha, köpte den bara några timmar innan själva homecoming, men det var inga problem alls! haha, sen runt kl.16 kom Anuschka till mig och vi fixade till oss, sedan kom vår vän Tyler och han körde oss alla och hämtade upp en annan utbytis Lisa, så stack vi alla och käkade på en kinaresturang. Mums var det! vi hade det jätte mysigt och sen när kl. närmade sig 20 tog vi och stack till homecoming. Där träffade vi självklart många klasskompisar och vänner och vi dansade, dock kan jag inte påstå att musiken var den bästa, några kunde man inte ens dansa till. När dansen lutade mot sitt slut körde Tyler hem oss och Anuschka stannade över hos mig! vilket var riktigt mysigt med te och film mitt i natten.

ATF
Anuschka, Tyler och jag på väg ut

På söndagmorgonen blev vi väckta av Lisa, och när vi var klara där så åkte vi och lämnade av Anuschka och sen åkte jag, Lisa, Haley, Miranda och Morgan till staten Kansas på en renesans festival! hur jävla roligt som helst!!! alla var uppklädda i klassiska kläder, och vi fick se riddare slåss med lansar på hästryggar. Det var helt underbart och jag älskade det, hade gärna jobbat där faktiskt! vi var där i ett antal timmar och sen senare åkte vi hem och jag var helt slut! jag somnade till och med i bilen. och jag kan skryta med att jag nu varit i 4 stater här i Usa! haha!

Måndagen hände inte så mycket, fick en ny utbytis till skolan, Cassandra från norge! och jag kan meddela att jag älskar norska!! och att det var en uybytis från skandinavien var helt fantastiskt!! innan har det bara varit jag på min skola, men nu är det 2, och jag är så glad för det!! sen att hon är riktigt trevlig och rolig gör ju bara saken bättre! haha.

Tisdagen och onsdagen hände inte så mycket, jag pluggade och skypade lite med folk, vilket jag tycker är riktigt roligt! jag har haft lite hemlägtan under senaste tiden, jag antar att det kommer nu med min födelsedag + att det har faktiskt hänt mycket i hemmet i sverige mitt. Kan knappt fatta att jag faktiskt fyller 18 på lördag och att jag inte kommer fira det med min familj och vänner! känns sjukt!
ta det inte fel, jag älskar det här och jag njuter verkligen av att jag är här, och jag är oerhört tacksam för mina föräldrar som gett mig denna chansen att göra detta året. men jag saknar folket och jag saknar faktiskt att få prata svenska!! det är till och med så att jag tror att amerikanarna pratar svenska på morgorna när jag åker bussen till skolan, för det låter lite som det, men sen minns jag att de pratar engelska.

Idag, Torsdag, hade jag skola som vanligt, skrev klart min engelska uppsats och fick 100 % på den, inte så illa för en tjej som har svårt för att skriva uppsater, huh? ;) haha. när jag kom hem tog jag och pluggade lite och sen stack jag till skolan igen, för det var premiär för skolpjäsen jag jobbat på! DEN VAR ASBRA!!!!!! älskade det! jag satt och skrattade hela tiden! allting var perfekt och jag hoppas verkligen de vinner tävlingen de är med i! Jag såg den med Cassandra och hon tycket den var lika bra som jag! dock var den rätt lång, 2 och en halv timme, vilket gjorde att jag kom hem sent.

Imon blir det skola igen och efter det kommer jag att träffa och umgås med Frida Isaksson, det var så länge sen jag träffade henne och det kommer bli så roligt!  ser fram emot det riktigt mycket! :D

Sen har jag även en dålig nyhet, I fredags den 7 Oktober var en sorglig dag, Min söta vovve Max som jag och min familj haft sen 2000 var tvungen att avlivas. Han har varit sjuk i många år men det blev riktigt dåligt nu under senare tid, så vi hade inte så många val mer än faktiskt avliva honom.
Jag älskar min vovve och kommer alltid att älska honom, och jag kan inte ha kunnat tänka mig en bättre första hund.

MIN ÄLSKADE VOVVE
Min älskade Max lille Johansson
19 Augusti 2000 - 7 Oktober 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0